сряда, април 25, 2007

Наръчник на шофьора!

и така... мисля че, за да помогна на всички бъдещи шофьори, е добра идея да опиша най-често срещаните, средно често срещаните и дори най-рядко срещаните грешки на изпит... естествено, цялата тази съвкупност ще намерите в моите лични преживявания на първия ми шофьорски изпит.. та така..
Подкарвам аз колата, като предварително съм оправила маникюр, коса, дрехи (така де.. седалка, облегалка, огледало, колан) и тръгвам (тук често се случва да загасне колата, ама тая грешка я направих след около 300 метра).. така.. карам си аз 500 метра и хоп - от улица без предимство тряя да се намъкна в булевард.. чакам си 15тина колички (натоварен трафик - понеделник към 12-13 часа) и гледам - чисто.. съединител, малко гас - такси на хоризонта - бая далечко - ще мина без да му се наложи да забавя.. отпускам съединител.. и колата спира.. WTF???? КАТ-джията ме поглежда и изръсва "трябват ти около 3 секунди да изчакаш таксито без да му отнемеш предимство".. аз естествено се сдухвам и почвам да треперя.. ама все пак паля наново, завивам що-годе прилично и продължавам към идущия светофар.. овладявам се (горе-долу) и гледам да не ми треперят ръцете по волана.. на сфетофара сичко точно.. минавам си - даже на зелено..
забавното се появява малко по-нататък, където тряя да направя десен завой, ама цялата работа тряя се сФърши през допълнително, извито надясно, платно... та влизам си в тъпата лента и то естествено е зелено и ЕСТЕСТВЕНО става жълто точно като съм на 10тина метра (а аз - превключила гордо на 2ра (нещо, поради чийто пропуск съм си изкарала едно бунище псувни от инструктора) си карам се пак с някви нормални 30тина км/ч).. та натискам леко спирачките - да не разсърдим КАТ-джията се пак... и шибаната кола спира - но къде?! точно на стоп-линията, която е?! на 2 метра СЛЕД сфетофара и НЯМА сфетофар отсреща :) та това тряяше да се види! бях се буквално излегнала върху волана и се мъчех да видя кога тъпото чевено ще мине в жълтата гама.. та и тва стана.. естествено получих злобен коментар (съвсем заслужен) от КАТ-аджията... и се доспекох :).. та после идва кръстовище... няма команда - сиреч направо.. запътвам се аз към най-дясната лента.. стрелкичката показва направо и надясно.. и точно навлизам в нея и забелязвам, че шибания сфетофар показва само надясно.. успях да се престроя без да бутна никой или да нагазя в някоя непрекъсната.. ама пак се разтреперах като усетих, че се осирам..
и естествено тва се прояви след още няколко минути, когато ми се наложи да се прередя в съседна лента.. та правя си упраженението - странично огледало, огледало за задно, отпускам съединител с малко гас.. ама не! колата пак спира! и виждам как отляво ми профучава един мерцедес светлосив металик.. тъпакът се е набутал точно извън полезрението на 2те огледала точно в момента, когато съм ги погледнала.. та тогава вече знаех, че изпитът е свършил.. ама оня ме остави да покарам още малко (неясно защо)...
следващата изненада - задръстване! тука добре.. само дето ми изгасна колата по едно време.. а тва беше втори път.. и да... бръм бръм - казва ми да направя обратен завой.. аз си давам десния да се прередя в най-дясната лента.. щото беше мнооо омазано (бък коли) та реших от раничко.. той ми се поскара нещо, че доста рано съм дала мигач.. ама ся! .. та стигаме до някво кръстовище.. пешеходно.. и аз си карам след някъв джип-ец.. и оня си спря що-годе под сфетофара.. и след малко се мърда.. и аз потеглям и гледам под мен - пешеходна пътека!!! усещам се, че не тряя да спирам в/у нея ама гледам, че джипа има още около 2-3 метра дистанция с тоя пред него, а пък вече съм потеглила и ще е шибано да натисна спирачки, щото тия отзад, че ги постресна.. та тръгвам си.. и джипът спира! има още 2 метра, с които щях да се измъкна от тъпата ситуация - ама не! спря мръсникът му мръсник.. и аз останах върху пешеходната пътека.. и си обрах поредния коментар + наказателна точка..
после най-накрая се оказах, където тряяше; направих си обратния завой като сгазих всяка непрекъсната линия по пътя; спрях си колата след знак "паркирането забранено"; почаках малко; получих си оценката и си хванах автобуса за работа... та - успех на КУРмуването в градско! :)

Етикети: